Koning Filip en koningin Mathilde doorbraken een enorm taboe door openlijk te communiceren over de leerproblemen waarmee prins Emmanuel worstelde. Wat was er aan de hand?
“Emmanuel heeft een moeizame schooltijd gekend”, lezen we in Het Laatste Nieuws. Al snel bleek dat Emmanuel niet kon volgen op het Sint-Jan Berchmanscollege waar zijn zussen en oudere broer school liepen. Er moest ingegrepen worden…
“In het tweede leerjaar schakelde hij over naar Eureka, bijzonder onderwijs in Kessel-Lo (bij Leuven) voor kinderen met dyslexie, dyscalculie en andere leerproblemen”, voegt royaltyjournalist Wim Dehandschutter eraan toe in Het Laatste Nieuws. Eén ding werd al snel duidelijk…
“Het was geen evidente beslissing voor Filip en Mathilde. Maar in het belang van Emmanuel doorbraken ze het grootste taboe, door zijn leerproblemen te erkennen”, benadrukt Wim Dehandschutter in Het Laatste Nieuws. En dan maakte ons koningspaar een duidelijke keuze…
“Ze maakten nooit bekend wat Emmanuel specifiek heeft. Maar het was wel baanbrekend voor de koninklijke familie dat de ouders het persoonlijk welzijn van hun kind belangrijker vonden dan mogelijk schampere opmerkingen”, lezen we in Het Laatste Nieuws.